Een overzicht van alle E-nummers

In de pers

Het is heel gemakkelijk te zien of een E-nummer-toevoeging schadelijk, een beetje schadelijk, of OK is. (…) Je moet er in geloven, maar als je denkt dat de voedingsmiddelenindustrie ons probeert over te halen meer te kopen en te eten dan goed voor ons is en dat ze het daarom met onze gezondheid niet zo nauw nemen, dan moet je E-nummers zeker aanschaffen. (…) Cijfer: 7

Bron: iPhoneclub.nl

Reacties van gebruikers

Ik ben erg blij met deze app. Ik gebruik het boekje waarop de app gebaseerd is al een jaar. Ik had ook niet verwacht dat de gemiddelde iPhone-fanaat er veel waarde aan hecht.

Wat je met je gezondheid doet, moet iedereen helemaal zelf weten. Ik weet wel dat het Voedingscentrum alles behalve een onafhankelijk instituut is dat je blind kunt vertrouwen. Zij prijzen nog steeds light-producten aan, terwijl de shit die daar in zit om het “light” te maken, je lichaam (heel langzaam) om zeep helpt. Ik ben blij voor die mensen die iets verder denken. De anderen ga ik niet proberen over te halen. "It's your funeral".

De informatie in het boek (en in de app) helpt mij om bewuster een keuze te maken met wat ik eet. Ik eet nog steeds paprika-chips, drink nog steeds cola en maak af en toe nog steeds een pizza uit de diepvries. Maar alles met mate en ik kijk ook steeds meer naar alternatieven. En datzelfde doe ik voor mijn kinderen. Ik laat mijn leven er niet door regelen, maar ik laat mijn leven er wel door verrijken.

Dus kijk zelf maar wat je doet. Live long en prosper!

Afzender: Mike

GEFELICITEERD!!!

Afzender: Nicolaas

Wat een prachtige aanvulling!

Afzender: Floris

Ook ik ben bewuster geworden door het boekje (in de app staat hetzelfde). Heb ook gemerkt dat sommige mensen er niets van moeten weten maar ik ben er toch erg blij mee. Echte boter is ook veel lekkerder :-)

Afzender: Dezorian

Ik ga 'm direct kopen, gefeliciteerd!

Afzender: Jan

Wat geweldig, echt super!

Afzender: Angelique

Sorry, maar ik denk dat wij Nederlanders en ook de reviewer misschien wel iets te makkelijk oordelen en deze app veroordelen. Ik ben in zijn geheel niet bezig met E-nummers maar weet wel dat in Londen, waar ik woon, luxe supermarktketen Marks & Spencer in twee jaar tijd alle producten met MSG geweerd of vervangen heeft uit het assortiment. Zou een supermarktketen dat echt doen als er niets mis mee is?

Het kan niet kwaad om af en toe eens niet met de menigte mee te lopen en kritische vragen te stellen.

Afzender: Michael

Leuk! Wekelijks pak ik het boekje erbij, liggende op de keukenplank. Ga direct de app downloaden.

Afzender: Dik

Gefeliciteerd met deze app, nu heb ik echt geen excuus meer om de iPhone aan te schaffen. Ik heb hem al op Twitter gezet.

Afzender: Iens

Ik gebruik deze app om mijn voedingspatroon eens te doorlopen. Zo blijkt veel boter gewoon een hoop troep te bevatten. Met deze app kun je de schadelijke producten (volgens een wel heel precieze, ietwat te voorzichtige dame) vervangen voor natuurlijkere gezondere producten.

Ik denk dat we zo langzaam naar een tijd toegaan waarin mensen al die troep niet meer in hun eten willen en we weer terug gaan naar het aloude principe van de Italianen: keep it stupid simple. Gezonder, lekkerder, (soms) goedkoper en eenvoudiger.

Aanwinst wat mij betreft.

(…)

Zoals gezegd: het zou een soort logisch moeten worden dat je geen troep wilt eten, zonder dat je gelijk het beeld krijgt een linkse activist te zijn ;-)

Afzender: Petsboem

Super zeg, dat heb je snel gedaan! (…) Ik hoop dat een hoop mensen hier iets aan gaan hebben.

Afzender: Stefan

Goede manier om E-nummers snel op te zoeken.

Afzender: Qopzeep

Bij een praatje met een collega kwam het gesprek uit op E-nummers. Hij beweerde dat sinds hij erop lette, hij aan het afvallen is. En het feit wat voor rotzooi er eigenlijk in de voedingsmiddelen verwerkt wordt. Omdat ik zelf geruime tijd in de voedingsmiddelenindustrie gewerkt heb en veel te maken heb gehad met conserveringsmiddelen en daar eigenlijk niet echt bewust was van de rotzooi die ik in de producten moest gooien, is er met deze app toch wel een wereld voor mij open gegaan. Ongelofelijk wat een bagger! Uit nieuwsgierigheid gelijk even wat E-nummers overgenomen van een potje sambal: daar zitten stoffen in die ik eigenlijk helemaal niet mag hebben. Het was voor mij dus gelijk raak. Ik ben erg blij met deze zeer nuttige app.

Afzender: Ruud

Fantastisch programma, direct gekocht! Super!

Afzender: Bas

Prachtige app en ook wel schrikbarend om te zien wat er in ons eten gestopt wordt.

Afzender: Sander

De afgelopen tijd, en nog steeds, heb ik vele boekjes weggegeven aan potentieel geïnteresseerde klanten en kennissen. De reacties zijn altijd positief en leiden tot bewustwording, iets waar ik mij dagelijks sterk voor maak. Jullie vervolgstap, het beschikbaar stellen op een smartphone, vind ik een geweldige ontwikkeling.

Afzender: Karel

Leuk idee. Werkt prima!

Afzender: Lodewijk

Geweldig die applicatie!!!

Afzender: Renate

Wat ontzettend slim van jullie geregeld, jammer dat ik (nog) niet zo'n iPhone heb.

Afzender: Doremiek

Geweldig nieuws! Al zullen niet alle producenten dit vinden.

Afzender: Jos

Top, gelijk gekocht!

Afzender: Nynke

Dank, ik ga het zeker gebruiken.

Afzender: Hendrina

Dank, meteen gekocht!

Afzender: Nick

Goeie actie!

Afzender: Jeroen

SUPER!!!

Afzender: Nicole

Cool!

Afzender: Hein

Super, alleen heb ik nog geen iPhone, maar jullie argumenten zijn goed. Op Twitter gezet!

Afzender: Bart-Jan

Wat een geweldig nieuws! Het staat nu op mijn iPhone, ben benieuwd.

Afzender: onbekend